Conversie en mobiele bezoekers

Met de uitrol van responsive websites merken we steeds meer dat het aantal bezoekers van mobiele websites toeneemt. Hoe verhoog ik de conversie op mobile?

Mobile heeft naast de talloze voordelen, in onze optiek één groot nadeel. Bezoek op mobile is vluchtiger. We zien dit in te duur van bezoeken en de conversies van de bezoeken terug. Conversies van gebruikers op mobile liggen in onze ervaring procenten lager dan de bezoekers die van desktop afkomen.

Dit heeft waarschijnlijk te maken met de context waarin de website bekeken word. Je zal niet snel wat kopen als je in de trein of tijdens de pauze even aan het surfen bent. De uitdaging ligt dan ook bij het zorgen dat de bezoeker op een later tijdstip terug komt. Rustig vanaf de bank met een tablet, met een laptop/pc of misschien wel weer via de telefoon.

Ik denk op dit moment dan ook dat het antwoord op de vraag: "Hoe verhoog ik de conversie op mobile?" Meer ligt in een andere vraag: Hoe krijg ik de klant terug op de site via een ander medium of op een rustiger moment? Als antwoord op deze vraag hebben wij een aantal concepten ontwikkeld waarvan we de functionaliteit binnenkort gaan uitrollen, om te testen of het functioneert zoals wij hopen. Want meten is weten.

Binnenkort hier meer over.